Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Czarna seria zatruć dzieci
Zły dotyk pana nauczyciela wuefu
Alkoholu nie kupisz nocą
Silna kobieta z talentem
Znowu podwyżka za wywóz śmieci
Nowa sekretarz miasta Iławy
Hulajnogi blokują miasto
Kto wreszcie zlikwiduje szlabany?
Kolejna porodówka zlikwidowana
Szef zapłaci za zmarłego pracownika
Koniec ery Adama Żylińskiego
Zabił ją narkotyk
Odeszła legenda sportu
Nie żyje Aleksandra Zecha
Iga Świątek i Agnieszka Radwańska polubiły Iławę
Droższe bilety autobusów miejskich
Czy ktoś kradnie nawet woreczki na psie kupy?
Paszport wyrobisz w Iławie!
Czy przewodniczący Brzozowski straci mandat?
Znany muzyk jazzowy oskarżony o pedofilię
Więcej...

INFORMACJE

2015-09-09

Głuchy telefon w poradni specjalistycznej


Rejestracja telefoniczna pacjentów do poradni specjalistycznych w Iławie to fikcja – uważa kobieta, która przez kilka dni bezskutecznie w taki sposób próbowała zarejestrować swoją mamę. Szpital tłumaczy, skąd te problemy i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy.

Do naszej redakcji zgłosiła się Marzena Przytuła. Kobieta nie jest z Iławy, ale przyjeżdża tu często do swojej mamy. Niedawno chciała telefonicznie zarejestrować ją do poradni urazowo-ortopedycznej, ale natrafiła na nieoczekiwane problemy.

NIKT NIE ODBIERA

– Szpital na swojej stronie internetowej informuje, że pacjenci mogą rejestrować się telefonicznie pod numerem 644-97-81 – mówi pani Marzena. – Przez kilka dni dzwoniłam pod ten numer i nic. Nikt nie odbiera. Zadzwoniłam więc do centrali szpitala i podali mi numer bezpośredni do poradni 644-97-87. I tam zdziwienie. Kobieta, która odebrała telefon, powiedziała mi, że nieodbierane telefony w rejestracji to normalność i zasugerowała, żebym złożyła skargę, a mamę zarejestrowała osobiście.

Pani Marzena skontaktowała się więc z działającym w szpitalu pełnomocnikiem do spraw praw pacjenta. Kilka dni później zadzwoniła i powiedziała, że miała kolejną rozmowę z pełnomocnikiem.

– Zadzwoniła do mnie pani i przeprosiła za zaistniałą sytuację – opowiada. – Powiedziała, że kobiety w rejestracji same wydały sobie polecenie nieodbierania telefonu i mają zostać wyciągnięte konsekwencje wobec nich.

NFZ MÓWI,
JAK POWINNO BYĆ

Czytelniczce poleciliśmy, żeby złożyła do Narodowego Funduszu Zdrowia w Olsztynie oficjalną skargę na rejestrację. Zapowiedziała, że to zrobi, ale jak poinformowała nas rzecznik NFZ Magdalena Mil, skarga jeszcze nie wpłynęła. Za to przekazała nam, jak wygląda prawidłowe funkcjonowanie rejestracji.

– Zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu ustalenia terminu wizyty u lekarza pacjent może skontaktować się z rejestracją: osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osoby trzeciej a także drogą elektroniczną, jeżeli placówka dysponuje odpowiednim oprogramowaniem – informuje rzecznik. – Rejestracja powinna być dostępna dla pacjentów w godzinach pracy poradni .

SZPITAL: AKTUALNIE
SYTUACJA JEST W NORMIE

Jakie stanowisko w sprawie zajął iławski szpital? Rzecznik placówki Tomasz Więcek potwierdził, że faktycznie były problemy z rejestracją telefoniczną do poradni i podał przyczyny.

– W sierpniu w rejestracji pojawił się problem z powodu urlopów personelu i wyjątkowo dużej liczby rejestrowanych pacjentów – informuje rzecznik. – Problem z odbieraniem telefonu pojawił się w momencie, kiedy było najwięcej pacjentów, a panie z rejestracji były w mniejszym niż zwykle składzie. Dziennie rejestrowanych było blisko pół tysiąca pacjentów. Gdy tylko otrzymaliśmy informację o problemach z rejestracją telefoniczną, do pomocy paniom rejestratorkom została oddelegowana osoba z innego działu. Aktualnie sytuacja jest w normie.

KRYSTIAN KNOBELZDORF





Iława. Rejestracja do poradni specjalistycznych
znajduje się w tym samym miejscu, co ambulatorium





Gabinety poradni urazowo-ortopedycznej
są piętro wyżej niż rejestracja
– na tym samym poziomie, co apteka






Poskarż się do NFZ

Za każdym razem, gdy wyjaśniamy skargę pacjenta na działalność szpitala albo przychodni w Iławie, Narodowy Fundusz Zdrowia w Olsztynie prosi, abyśmy przypominali pacjentom, żeby oprócz informowania naszej redakcji składali też oficjalne skargi do NFZ.

Skargę należy złożyć osobiście
lub pisemnie pod adresem:
Wydział Spraw Świadczeniobiorców
– Sekcja Skarg i Wniosków

ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn
tel. 89 539-97-93; 89 678-74-14;
infolinia 194 88; fax. 89 533-91-74
adres e-mail: wss@nfz-olsztyn.pl
Godziny pracy:
pon. 8:00-18:00; wt-pt. 8:00-16:00

Skargę można złożyć w imieniu własnym lub innej osoby, za jej pisemną zgodą. Skargi anonimowe i sprawy, które zostały wcześniej zakończone wydaniem prawomocnego wyroku lub decyzji administracyjnej – nie są rozpatrywane.





Poradnia
urazowo-ortopedyczna

Rejestracja do tej poradni, podobnie jak do pozostałych poradni specjalistycznych, znajduje się w tym samym miejscu, co przyszpitalne ambulatorium. Gabinety do poradni urazowo-ortopedycznej są piętro wyżej, na tym samym poziomie, co apteka.

Poradnia czynna jest w:
poniedziałek – 7:30-15:05;
wtorek – 7:30-17:00;
środa – 7:30-17:05;
czwartek – 9:00-17:00;
piątek – 7:30-15:05.

Telefon do rejestracji: (89) 644-97-81.



  2015-09-09  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
106997097



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.