Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Czarna seria zatruć dzieci
Zły dotyk pana nauczyciela wuefu
Alkoholu nie kupisz nocą
Silna kobieta z talentem
Znowu podwyżka za wywóz śmieci
Nowa sekretarz miasta Iławy
Hulajnogi blokują miasto
Kto wreszcie zlikwiduje szlabany?
Kolejna porodówka zlikwidowana
Szef zapłaci za zmarłego pracownika
Koniec ery Adama Żylińskiego
Zabił ją narkotyk
Odeszła legenda sportu
Nie żyje Aleksandra Zecha
Iga Świątek i Agnieszka Radwańska polubiły Iławę
Droższe bilety autobusów miejskich
Czy ktoś kradnie nawet woreczki na psie kupy?
Paszport wyrobisz w Iławie!
Czy przewodniczący Brzozowski straci mandat?
Znany muzyk jazzowy oskarżony o pedofilię
Więcej...

INFORMACJE

2014-10-29

Gotowa droga poczekała na wstęgę


Z jakiego powodu droga łącząca nowe ronda przed dworcem kolejowym w Iławie nadal jest zamknięta, skoro nie odbywają się na niej już żadne prace? Odbiór trasy jest w piątek 31 października, ale mimo tego na zawsze tłoczne Wszystkich Świętych łącznik między rondami ma pozostać... zamknięty.


Nowy węzeł integracyjny przy skarbówce i dworcu Iława Główna od pewnego czasu jest praktycznie gotowy. Jezdnia, chodniki, ścieżki rowerowe i oznakowanie nie wyglądają, jakby wymagały dodatkowych prac. Dlaczego więc krótka droga łącząca ronda pomiędzy ulicami Andersa i Skłodowskiej jest zamknięta, choć same ronda udostępnione zostały kierowcom?

W tej sprawie napisał do nas w ubiegłym tygodniu czytelnik i zadał nieco uszczypliwe pytanie.

– Od prawie trzech tygodni gotowa jest ulica łącząca nowe ronda koło dworca, ale ciągle jest zamknięta – czytamy w liście. – Wykonawca już tylko grabi, zamiata i sadzi drzewka. Czyżby czekała ona na jakieś wielkie przedwyborcze otwarcie przez naszych władców? Nie mają czasu, czy jest obawa, że gdy otworzą zbyt wcześnie, wtedy zostanie to zapomniane przez wyborców?

Skontaktowaliśmy się z Lechem Tatarkiem, dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w Iławie, będącego inwestorem.

– Jesteśmy przed złożeniem dokumentów dotyczących uzyskania zgody na użytkowanie – mówi dyrektor. – Inwestycja zostanie odebrana 31 października (piątek), a droga otwarta będzie po weekendzie.

Dziwnym trafem uroczyste przecięcie wstęgi na nowej drodze przez lokalnych oficjeli ze starostą Maciejem Rygielskim na czele też zapowiedziano dopiero po trudnym dla kierowców weekendzie Wszystkich Świętych – dokładnie na poniedziałek 3 listopada.

A jakie korzyści komunikacyjne dla mieszkańców i kierowców poruszających się po Iławie niesie za sobą ta inwestycja? Sprawdzimy to w przyszłym tygodniu.

KRYSTIAN KNOBELZDORF




Iława. Ulica Wojska Polskiego
na wysokości dworca kolejowego.
Odcinek łączący nowe ronda wygląda na gotowy,
ale mimo to kierowcy nie mogą z niego korzystać.




Co zmieniło się po drogowej inwestycji przy skarbówce i dworcu?


Szukając korzyści


Jakie konkretnie korzyści wynikają z budowy nowej drogi i dwóch rond przy iławskiej skarbówce i dworcu? Firma Skanska, która zaprojektowała i wykonała inwestycję „będzie wdzięczna”, jeżeli to pytanie zadamy inwestorowi, czyli starostwu powiatowemu. Problem w tym, że nawet sam inwestor nie zna odpowiedzi na to pytanie!


Budowa hucznie zapowiadanego „węzła integracyjnego” w okolicach ulic Andersa, Wojska Polskiego, Ogrodowej i Skłodowskiej-Curie w Iławie pochłonęła prawie 8 mln zł.

Postanowiliśmy sprawdzić, jakie konkretnie korzyści dla mieszkańców i kierowców wynikają z realizacji tej inwestycji. Spytaliśmy o to firmę Skanska, która zaprojektowała oraz zbudowała nową drogę i dwa największe w mieście ronda.

Chcieliśmy też wiedzieć, czemu nowe ronda nie zostały zaprojektowane w miejscu starych skrzyżowań na ul. Wojska Polskiego, a sama droga nie została położona po „starym śladzie” ulicy.

Wreszcie, dlaczego rondo bliżej skarbówki jest tak wielkie, skoro nawet w ciągu krajowej „16” w Iławie, gdzie ruch samochodowy jest zdecydowanie większy, ronda są mniejsze i spełniają swoją rolę?

Patrycja Wilińska ze Skanski odpowiedziała nam jedynie, że wykonany przez firmę projekt jest odzwierciedleniem programu funkcjonalno-użytkowego przygotowanego przez inwestora, czyli Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie.

– W przypadku odpowiedzi na pozostałe pytania, będę wdzięczna, jeśli skontaktuje się pan w tej sprawie z inwestorem – napisała Wilińska.

W rozmowie telefonicznej dyrektor PZD Lech Tatarek nie potrafił odpowiedzieć na nasze pytania. Zaproponowaliśmy więc wywiad na temat inwestycji, dając czas na przygotowanie się do rozmowy. Dyrektor zgodził się, ale nie na bezpośrednią rozmowę z dziennikarzem, tylko poprosił o przesłanie pytań na piśmie – pocztą elektroniczną. Tak też uczynimy. Czekamy.

KRYSTIAN KNOBELZDORF



  2014-10-29  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
106990755



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.