Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Czarna seria zatruć dzieci
Zły dotyk pana nauczyciela wuefu
Alkoholu nie kupisz nocą
Silna kobieta z talentem
Znowu podwyżka za wywóz śmieci
Nowa sekretarz miasta Iławy
Hulajnogi blokują miasto
Kto wreszcie zlikwiduje szlabany?
Kolejna porodówka zlikwidowana
Szef zapłaci za zmarłego pracownika
Koniec ery Adama Żylińskiego
Zabił ją narkotyk
Odeszła legenda sportu
Nie żyje Aleksandra Zecha
Iga Świątek i Agnieszka Radwańska polubiły Iławę
Droższe bilety autobusów miejskich
Czy ktoś kradnie nawet woreczki na psie kupy?
Paszport wyrobisz w Iławie!
Czy przewodniczący Brzozowski straci mandat?
Znany muzyk jazzowy oskarżony o pedofilię
Więcej...

INFORMACJE

2020-01-15

Internet. Oszuści coraz bardziej cwani


Przestępcy wymyślają coraz to nowe metody oszustwa. Tym razem forma wyłudzenia pieniędzy polega na uzyskaniu tzw. kodu BLIK przez komunikatory internetowe. Przekręty są o tyle trudne do wychwycenia, że fałszywe wiadomości są wysłane z konta naszych znajomych. Ostatnio ofiarą oszustwa padła mieszkanka Iławy, która straciła w ten sposób 800 złotych.

BLIK to polski system płatności mobilnych, który umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności w sklepach, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz wykonywanie błyskawicznych przelewów za pomocą kodu wygenerowanego przez aplikację bankową. Od jakiegoś czasu internetowi oszuści wprowadzili metodę wyłudzania pieniędzy „na kod BLIK”.

Przestępcy najczęściej włamują się na konto portalu społecznościowego danej osoby (przez aplikację Messenger na Facebooku) i wysyłają do jej znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy. Prośbę tłumaczą przy tym nagłą potrzebą, po czym proszą ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu wypłacają pieniądze z bankomatów. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożyczyła pieniądze znajomemu.

– Na policję w Iławie wpłynęło zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą „na BLIK-a” – informuje Joanna Kwiatkowska, oficer prasowa. – Ofiarą tego oszustwa padła mieszkanka Iławy. Oszust, pokonując zabezpieczenia, uzyskał dostęp do jednego ze znanych komunikatorów społecznościowych, następnie za jego pośrednictwem wysyłał kobiecie wiadomość, w której podawał się za znajomego oraz prosił o wygenerowanie i podanie mu kodu BLIK. Sprawca tłumaczył to pilną potrzebą zrealizowania przelewu w celu uiszczenia opłaty i chwilowym brakiem dostępu do środków zgromadzonych na swoim koncie. W ten sposób oszustowi wykorzystującemu chęć niesienia pomocy udało się wyłudzić 800 złotych.

Policja apeluje, że zanim przekaże się komuś jakiekolwiek pieniądze, należy skontaktować się z tą osobą telefonicznie i sprawdzić, czy faktycznie potrzebuje ona naszej pomocy. Iławska KPP podkreśla, jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.

Dodajmy, że z informacji, które uzyskaliśmy, wynika, iż banki odrzucają reklamacje, które klienci składają odnośnie oszustwa „na BLIK”. Banki tłumaczą, że jednorazowe hasła (takie jak kod BLIK) nie mogą być udostępniane osobom trzecim. Dodatkowo nie ma podstaw do reklamacji, ponieważ takie transakcje zostają wykonane poprawnie (m.in. przy akceptacji klienta).

ALEKSANDRA MALINOWSKA






Przykładowe rozmowy, za którymi
stoją oszuści metody „na BLIK”











  2020-01-15  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
106990961



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.