Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Czarna seria zatruć dzieci
Zły dotyk pana nauczyciela wuefu
Alkoholu nie kupisz nocą
Silna kobieta z talentem
Znowu podwyżka za wywóz śmieci
Nowa sekretarz miasta Iławy
Hulajnogi blokują miasto
Kto wreszcie zlikwiduje szlabany?
Kolejna porodówka zlikwidowana
Szef zapłaci za zmarłego pracownika
Koniec ery Adama Żylińskiego
Zabił ją narkotyk
Odeszła legenda sportu
Nie żyje Aleksandra Zecha
Iga Świątek i Agnieszka Radwańska polubiły Iławę
Droższe bilety autobusów miejskich
Czy ktoś kradnie nawet woreczki na psie kupy?
Paszport wyrobisz w Iławie!
Czy przewodniczący Brzozowski straci mandat?
Znany muzyk jazzowy oskarżony o pedofilię
Więcej...

INFORMACJE

2013-12-11

Opony zimówki. Nówki czy używki?


Zima, zima, zima! Kto nie wymienił opon letnich na zimowe, nie powinien już zwlekać! Miejscami czarna lecz bardzo śliska jezdnia doprowadziła już do wielu kolizji i tragedii w naszym regionie. Zatem czy warto zwlekać z wymianą opon? Zainwestować w nowe czy może nieco tańsze, używane ogumienie? Rozmawiamy z ekspertem.


Opony pełnią bardzo ważną funkcje w samochodzie. Odpowiednio niekonserwowane, zbytnio wystawione na czynniki zewnętrze lub przetrzymywane w niesprzyjających warunkach tracą swoje właściwości, na czym może ucierpieć nasze bezpieczeństwo.

– Przed zakupem należy znać podstawowe ich parametry, czyli: rozmiar, klasa i indeks prędkości. Dodatkowo opona powinna posiadać symbol M+S – opowiada Przemysław Grzywacz, właściciel warsztatu „PRZEM-CAR”, mieszczącego się przy ulicy Kopernika 4A w Iławie (stare Renault, obok „Pepco”). – Oznacza to, że ogumienie jest przystosowane do jazdy zarówno po śniegu jak i po błocie pośniegowym. Kierowcy głównie patrzą na cenę, jednak nie można stawiać tego kryterium na pierwszym miejscu, bo najważniejsze jest nasze bezpieczeństwo.


CO WYBRAĆ?

Obecnie ceny opon poszły w górę o nieco około 5-10% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Według fachowców najlepiej jednak jest zainwestować w nowe ogumienie, ale trzeba uważać również podczas jego zakupu.

– Przede wszystkim nowe opony posiadają gwarancję – o walorach droższej wersji zakupu opowiada Grzywacz. – Jednak pomimo ich nieużyteczności zwrócić trzeba uwagę na ich wiek. Według ustalonych norm opony zalicza się do nowych, jeżeli wyszły od producenta nie wcześniej niż 3 lata temu.


NOWE OPONY

Nowe ogumienie dzieli się na trzy klasy pod względem finansowym.

– Pierwsza z nich to klasa ekonomiczna – zdradza właściciel warsztatu. – Jest opcją najtańszą, skierowana dla mało jeżdżących kierowców. Druga to klasa średnia. Wyróżnia je wysoka odporność na zużycie bieżnika. To idealne rozwiązanie dla samochodów rodzinnych. Najwyższą i najdroższą klasą jest klasa premium. Posiada ona bardzo dobre właściwości jezdne i skierowana jest głównie dla posiadaczy aut o dużych pojemnościach silnika, ceniących dynamiczną jazdę.


UŻYWANE ZIMÓWKI

Kierowcy jednak szukają oszczędności i coraz częściej decydują się na dużo tańszą alternatywę – opony używane. Jednak czy to dobry wybór?

– W Polsce zdecydowana większość właścicieli samochodów kupuje ogumienie nowe, bo około 60% – ciągnie ekspert. – Pozostała część wybrała tą drugą opcje. Jak już mamy kupować opony używane to w szczególności trzeba zwrócić uwagę na datę produkcji i wielkość bieżnika. Najlepiej jakby nie miały więcej niż 3-4 lata użytkowania, gdyż wiek opony ma wpływ na twardość gumy, a im starsze tym posiadają gorsze właściwości jezdne. Głębokość bieżnika powinna być nie mniejsza niż 4 mm. Trzeba również sprawdzić ogólny stan wizualny opony. Zużycie bieżnika musi być równomierne na całej szerokości ogumienia.


PODSUMOWANIE

Kierowca, który planuje zakup zimówek powinien pamiętać, że najważniejsze jest bezpieczeństwo, a dopiero później cena.

Wybór musi być odpowiednio przemyślany, gdyż wiadomo, że zimą panują znacznie grosze i trudniejsze warunki niż latem. Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań zanim zakupi się opony zarówno te używane jak i nowe, by ich zakup był udany i dobrze służył.

RAFAŁ GRONKIEWICZ


WULKANIZACJA
stacja kontroli pojazdów
warsztat „PRZEM-CAR”
Iława, ul. Kopernika 4A
za Pepco, stare Renault
kontakt: 509-018-012





W „PRZEM-CARZE” fachowcy specjalizują się od lat
w serwisie francuskich marek. Zarządca Przemysław Grzywacz
zapewnia solidny warsztat autom każdej marki





Wulkanizacja, warsztat i stacja kontroli pojazdów
„Przem-Car” mieszczą się za „Pepco” przy ul. Kopernika 4A,
tuż obok iławskiego targowiska. To ścisłe centrum miasta!





Przemysław Grzywacz z iławskiego warsztatu
„PRZEM-CAR”:
– Jak już mamy kupować opony używane to w szczególności
trzeba zwrócić uwagę na datę produkcji i wielkość bieżnika.
Najlepiej jakby nie miały więcej niż 3-4 lata użytkowania,
gdyż wiek opony ma wpływ na twardość gumy


  2013-12-11  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
107001989



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.